Pages

Thursday, February 24, 2011

Kanak2 1990 vs 2000

Sekarang kita dah berada di zaman 2011. DDan tak sangka aku sudah pun berumur 21 tahun. Sekejap je rasa nya asa berlalu. Bila umur dah macam ni , terasa jeles dengan kanak-kanak zaman sekarang. kita ni dulu lahir tahun 1990 tak canggih. Budak2 sekarang, bukan main lagi ye. Pergi sekolah bukan main grand. Lagi2 time hari sukan. Tahu kah anda bahawasanya saya jeles dengan anda??

1. Saya jeles kerana tamat je belajar nanti, saya dah kena berdikari. Cari duitsendiri, kerja untuk sara hidup sendiri. 
2. Saya jeles kerana saya dah tak dapat jumpa kawan-kawan zaman sekolah saya lagi. Tunggu special event baru dapat gathering. tu pon bertuah klau semua dapat datang.
3. Time kite sekolah dulu, tak de nak pakai tududng lilit2 time hari sukan. Tudung bawal je yang ada pilihan.
4. Zaman kite sekolah, internet ni tak berapa meluas sangat. So tak de lah orang batak sangat nak bawak gadget pergi sekolah. paling tak pon Nokia 3310. Tapi sekarang, tak cukup dengan galaxy tab, iphone pon boleh bawak ke sekolah.

Anyway, selagi korang muda, korang bersekolah ni, jangan lah buat sambil lewa. make sure korang belajar bersungguh2 dan target pekerjaan yang paling bagus untuk masa depan. zaman sekarang ni , banyak sangat graduasi yang ada ijazah. cuma kepandaian dan kemahiran yang dapat membezakan seseorang itu. renung-renungkan dan selamat beramal.

1 comment:

deden momo said...

Hahahaa takpetakpe . Aku pendengar setia ko eyfa . Ko tulis je pape aku baca aku komen :P