Pages

Monday, June 6, 2011

Singapore #1

Assalamualaikum

Kali ni aku nak bercerita tentang tempat-tempat pelancongan di Singapura. Jadi, kalau anda tercari-cari dekat mana tempat nak beli souvenir, tempat makan, tempat tidur, mungkin boleh rujuk di sini. saya kan tour consultant. ehehe. Oh ya. Kali ni, aku bercuti dengan Thilla. Kawan baik dari sekolah teknik lagi.


Setibanya di Singapura, kitorang terus melawat Merlion Park. Orang cakap, kalau tak ada gamar dengan tugu Merlion ni, belum sampai Singapura lagi. 



Dari Merlion Park ni, korang akan nampak Marina Sands Bay-yang bentuk macam kapal tu. Untuk naik tingkat 55 tu, ada bayaran SGD20 seorang sekali masuk. Lepas photo session, kitorang pergi China Town. Korang boleh beli souvenir dengan harga yang murah dekat sini. Sangat murah!




Kitorang singgah solat di Masjid Sultan di Arab Street. Arab street ni sangat femes dengan murtabak Singapura dan briyani diorang. Harga makanan dalam 7-8SGD seorang. Ada satu lagi kawasan dekat Geylang Serai untuk pilihan masakan melayu.

Sebelum balik hotel, kitorang sempat tengok persembahan Song of the Sea di Sentosa. Harga seorang SGD10. Persembahan yang menarik pada waktu malam dengan lampu-lampu dan pancuran air 


muka sangat penat T_T


Jumpa di next entry :)

1 comment:

Anonymous said...

hi fa...
hope next time kte dpat g spend time together...
thanks a lot for the experience and so gratitude towards to that!
love u,,,,,