Pages

Tuesday, March 15, 2011

Phuket #1 & 2

Assalamualaikum. 
Entry kali ni aku nak cerita pengalaman di Phuket selama 3D2N. Kami menaiki Air asia dan perjalanan mengambil masa 1 jam 20 minit perjalanan. Setibanya di airport sana, kami disambut dengan kalungan kulit siput dari orang Thailand.


Then, terus ke restoran untuk makan malam. di Thailand tomyam dan makanan laut tak dapat dipisahkan. so makan tengah hari makan malam memang akan sentiasa ada tomyam. tehee.

Selepas makan tengah hari , kitorang singgah di satu kedai yang menjual T-Shirt untuk membeli koleksi T-Shirt- I ♥ PHUKET . Banyak design kita boleh pilih, kain berkualiti dan harga berpatutan. Selepas itu kami terus dihantar ke hotel.


Pada waktu malam, kami berpakat untuk pergi ke Bangla Road. Kiranya, Bangla Roada adalah night life pelancong. kahkahkah. Dekat sana ada banyak sangat pub2. dan jangan pelik kalau korang tengok perempuan dekat sana keras2 atau muscle jantan. hikhik. kadang-kadang sampai tak tahu nak differentiate diorang ni. 

Dah penant sangat berjalan, kitorang dah tak sanggup nak balik ke hotel jalan kaki. Kitorang naik Tuk Tuk yang berharga 200 Baht sehala/RM20


Hari Kedua
Hari ni kami akan ke James Bond Island/Phang Nga Bay. Horeyyy! Oh sempat minum coffee di Germs Gallery. Jemputtt ☻


Here we go to Phang Nga Bay!!





Waktu malam kami dapat rasa Kerabu Mangga special dari Thailand. 
ooo emmm jeee. s-a-n-g-a-t-a-s-l-i-s-a-n-g-a-t-s-e-d-a-p


Kenangan di Hard Rock Cafe Phuket


Hari ketiga akan di update di next entry. Thank you for reading :)

No comments: