Pages

Wednesday, March 30, 2011

2D1N D'Coconut Lagoon Pulau Besar

hello beloggg!lama dah tak update cecite terbaru. meh lah nak cecite ni. ekekek. entry sebelum ni dah cerita percutian dekat negara orang, sekali sekala harusss jugak cerita pakej dalam negeri sendiri. ehem ehem.. kita mulakan sekarang.

as previous entry, aku dah cecite pasal aku nak pergi satu pulau kan. nama tempatnya Pulau Besar (formerly known as Pulau Bab1 Besar). But aku ada dengar cecite yang sultan dah tak bagi guna nama tu sebab agak biadap . lagi pon emang ujud entity serupa khinzir itu . mungkin itu penunggu dekat sana atau sekadar mitos. 

perjalanan bermula dari jam 8 pagi dan tiba di Jetty Mersing pada pukul 10 lebih . Boat  dari Mersing Jetty ke Pulau Besar pada jam 12 tengah hari. Boat mengambil masa dalam 20 minit untuk sampai ke pulau. 



waktu ni air laut tak berapa ok sebab berombak lagi. tapi aku masih tak lepas kan peluang snorkeling dan canoeing. 

aku cepat mabuk laut. sebelum keadaan menjadi lebih teruk, aku naik ke pantai dan bersiap2 untuk pergi jungle tracking. 


i thought jungle trekking ni jenis yang simple. Tapi mencabar jugak sebab kena naik bukit turun bukit. ia mengambil masa 2 jam pergi balik. sumpah penat. 

Hari Kedua
Hari ni tak ada aktiviti cuma jalan2 dekat pulau sementara tunggu boat sampai . Sangat tan ok T_T





No comments: